دستگاه لیزر حکاکی

آشنایی با دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه لیزر حکاکی

آشنایی با دستگاه لیزر حکاکی

حکاکی لیزر روی شیشه ها

کاربرد های دستگاه حکاکی لیزر

حکاکی لیزر روی شیشه

برای حکاکی لیزری بر روی شیشه و ایجاد افکت های ویژه از سه روش زیر استفاده نمایید:

دستمال کاغذی: استفاده از یک دستمال مرطوب به جلوگیری از خشن شدن ناحیه حکاکی لیزری کمک می کند و باعث می شود حکاکی سفید و واضحی ایجاد گردد. 

قبل از اینکه بخواهید کار لیزر حکاکی را آغاز کنید، یک دستمال کاغذی تک لایه مرطوب بردارید و بر روی شیشه اعمال کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ حباب  هوایی در آن وجود ندارد.  اگر چنین حبابی وجود داشته باشد بر روی تصویر حکاکی شده تاثیر خواهد گذاشت.  حالا هوای کمکی را خاموش کنید تا از خشک شدن زودرس رنگ در طول حکاکی جلوگیری شود. بعد ازحکاکی لیرز ، باقیمانده مواد را تمیز کنید.


حکاکی لیزر بدون مواد کمکی:

دستمال مرطوب یا نوار برای پردازش شیشه نیاز نمی باشد. شما می توانید با انجام تنظیماتی مثل تغییر رنگ در گرافیک از ۱۰۰ درصد به ۷۰ درصد افکت مورد نظر خود را اعمال کنید. همچنین می توانید به تنظیمات چاپ بروید و گزینه rasterization را انتخاب نمایید. این تغییر باعث می شود گرمای اضافی به سطح وارد نگردد. به همین خاطر سطح بهتری ایجاد می شود.

خرید ماشین حکاکی لیزری

استفاده از نوار: علاوه بر دستمال کاغذی مرطوب، نوار چسب نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با تمام این احوالات استفاده از نوار باعث می شود رنگ حکاکی به جای سفید روشن به خاکستری متمایل شود. همانند روش دستمال کاغذی، اطمینان حاصل کنید که هیچ حباب هوایی وجود ندارد و همپوشانی به هنگام اعمال نوار تشکیل نمی شود. بعد از حکاکی، سعی کنید شیشه را تمیز کنید تا چسب اضافی روی آن باقی نمانده باشد.

دستگاه برش لیزری فیبر چگونه کار می کند

خدمات برش و حکاکی لیزر

موادی که می توان در دستگاه های لیزر  از ان استفاده نمود:


برش لیزری فلزات

این دستگاه توانایی این را دارد که ورقه های فلزی، لوله ها؛ فولاد ضدزنگ؛ ورقه های کربنی، فولاد گالوانیزه شده، صفحات الکترولیتی،برنج، آلومینیوم، فولاد منگنز، انواع آلیاژها، فلزات را به سهولت  برش دهد. (قیمت دستگاه لیزر )


کاربرد های دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزری فیبری برای برش مواد مختلفی استفاده می شود.  اکثر دستگاه های برش و حکاکی لیزر فیبری به طور گسترده در صنعت های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان از چنین دستگاه هایی در صنعت ساخت پریز برق، خودرو،  ساخت دستگاه و تجهیزات مختلف، تجهیزات الکتریکی، تجهیزات اشپزخانه؛ تجهیزات اسانسور؛ لوازم جانبی خودروها، تولید و پردازش ورقه های فلزی، تجهیزات مرتبط با نمایشگرها، تولید بخش های دقیق، محصولات فلزی، کابینت، ابزارهای مرتبط با دستگاه CNCC، بخش های خاص، پنکه، تهویه هوا، انرژی خورشیدی و سایر موارد استفاده نمود.

فروش دستگاه حکاکی لیزر
ماشین برش لیزری
پرینتر فلزات

مزایای اصلی دستگاه برش لیزر فیبری:

۱٫مسیر عالی و با کیفیت: کارایی و بهره وری عالی این ماشین لیزر  موجب گردیده است که کارهای با کیفیتی تولید گردد و در تولید آنها سرعت بیشتری داشته باشیم.

  1. سرعت برش بالا: سرعت برش دو الی سه برابر بیشتر از سرعت برش مواد با دستگاه برش CO2 است.
  2. اجرا و عملکرد پایدار: این دستگاه ها عملکرد پایداری دارند. بخش های کلیدی تا ۱۰۰۰۰۰ ساعت نیز کار می کنند.

۴٫راندمان بالا برای تبدیل فوتوالکتریک: در مقایسه با دستگاه برش لیزری Co2 ، دستگاه  لیزر برش فیبری سه برابر راندمان تبدیل فوتوالکتریک بالایی دارد.

  1. هزینه پایین: استفاده از این دستگاه باعث صرفه جویی در انرژی می شود و از محیط زیست محافظت می نماید. نرخ تبدیل فوتوالکتریک تا ۲۵ الی ۳۰ درصد است. مصرف برق کمتری دارد .
  2. نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری: انتقال خط فیبری نیازمند لنز منعکس کننده نیست و همین امر هزینه نگهداری و تعمیر را کاهش می دهد.
  3. اجرای آسان: انتقال خط فیبری، نیازی به تنظیم مسیر نوری ندارد.


دستگاه برش لیزر فیبری چیست

انتخاب دستگاه برش لیزر فیبری

اولا، باید ماده و اندازه  آن را به دقت تعیین کنید. شما می توانید از مهندسان موجود کمک بگیرید.  ثانیا باید حداکثر ضخامتی که قصد برش دارید را تعیین نمایید. زیرا قدرت لیزر به ضخامت ماده بستگی خواهد داشت. در نهایت باید توجه ویژه ای بر روی عملکرد دستگاه برش لیزر فیبری داشته باشید.  

اجزای ماشین برش لیزری مناسب باید با دقت بالا انتخاب شود و تنظیم گردد. قیمت های مختلف باعث می شود دستگاه شما کیفیت متفاوتی داشته باشد.

از کجا می توان یک دستگاه برش لیزر فیبری مناسب تهیه کرد؟
حکاکی لیزر
تعمیرات دستگاه لیزر
دستگاه برش و حکاکی

سوالاتی در مورد دستگاه برش لیزر فیبری

دستگاه برش لیزری

این روزها سوالات زیادی را در مورد دستگاه برش لیزری فیبری از طرف مشتریان خود دریافت می کنیم. به همین خاطر در این مقاله سوالات رایجی که در این مورد وجود دارد را با هم مرور خواهیم کرد.

دستگاه برش لیزر فیبری چیست؟

برش لیزری فرایندی است که از لیزر برای برش مواد استفاده می کند و عموما در فرایندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد اما امروزه این فرایند در مدارس، کسب وکارهای کوچک و مراکز سرگرمی نیز رایج شده است.

به خاطر دقت بالا،  طول عمر بیشتر و مقرون به صرفه بودن  دستگاه های برش لیزری فیبری، این موارد جایگزین دستگاه هایی همچون YAGGو پلاسما شده است.

دستگاه برش لیزری فیبری چه کاری می تواند انجام دهد؟

این دستگاه می تواند با دقت بالا مواردی همچون فولاد ضد زنگ، ورقه های کربنی، آهن، برنج و آلومینیوم را برش دهد.

ماده۳۰۰w۵۰۰w۷۵۰w۱۰۰۰w۲۰۰۰w
فولاد ضد زنگ۲mm۳mm۴mm۴mm۶mm
ورقه های کربنی۳mm۶mm۸mm۱۰mm۲۰mm

دستگاه برش لیزری فیبری را می توان به طور گسترده در برش ورقه های فلزی، تولید کلید برق،صنایع هوافضا،  صنعت مواد غذایی،صنعت منسوجات، صنایع مهندسی، تولید لوکوموتیو، صنایع تولید لوام خانگی؛ دکوراسیون منزل و غیره مورد استفاده قرار داد.

کاربرد های دستگاه لیزر

انتخاب دستگاه لیزر فیبری مناسب

آشنایی با انواع دستگاه های لیزر

کابرد های دستگاه لیزر

همانطور که می دانید دستگاه های لیزر فیبری هزینه بسیار بالایی دارند اما هزینه برش لیزری با چنین دستگاه هایی در هر تامین کننده ای متفاوت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم راهنمایی ها را برای انتخاب بهترین مدل دستگاه لیزر فیبری بیان کنیم.

بدنه دستگاه های لیزری فیبری

در دستگاه های لیزری فیبری، بدنه دستگاه یکی از مهم ترین بخش هایی است که در آن وجود دارد. این بخش گران قیمت ترین بخش دستگاه لیزر به حساب می آید. 

البته بیشتر تامین کنندگان در تلاشند هزینه این بخش را بر روی مشتری تحمیل نکنند و  خدمات موجود را با هزینه کمتری در اختیار او بگذارند. بدنه دستگاه نوع سبک، استاندارد و سنگین را خواهد داشت.  

هیچ تفاوتی در سطح آن ها وجود ندارد.  معمولا تشخیص اینکه چه نوع بدنه ای برای شما مناسب تر است کمی سخت و دشوار می باشد. شما باید از مهندسان مربوطه بخواهید با سرعت بیشتر مواد را برش دهند و هر چه سریعتر به نتیجه برسند. در چنین شرایطی می توانید کیفیت بدنه را کاملا مورد بررسی قرار دارد. بدنه سبک  با شدت بیشتری می لرزد.  

اکثر مشتریان توانایی تفاوت دستگاه را تا زمانی که بیش از ۲ سال از آن استفاده ننموده اند تشخیص دهند. مهم ترین مسئله ای که باید مدنظر داشته باشید این است که بدنه دستگاه را نمی توان به سادگی تغییر داد. در بیشتر موارد باید یک بدنه جدید بخرید.

گاید ریل: برای دستگاه های لیزر فیبری، بیشتر تامین کنندگان می توانند در هزینه های گاید ریل صرفه جویی کنند.  اگر گزینه های انتقال متفاوت باشد بدین معنی است که قیمت صرف شده نیز متفاوت خواهد بود. در بیشتر موارد،  محور Y با گاید ریل  بهتر از ball screw است.  اگر تامین کننده گاید ریل دوگانه را در اختیار شما قرار دهد بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.  همچنین فراموش نکنید که برند سازنده گاید ریل بسیار مهم است.

خدمات پس از فروش دستگاه لیزر

خدمات دستگاه لیزر

این گزینه نیز یکی از موارد مهمی است که باید مدنظر داشته باشید. اجازه دهید مسائلی را در مورد خدمات پس از فروش بیان کنیم.  ممکن است بگویید بارها در مورد این مسئله صحبت کرده اید. اما به خاطر داشته باشید که دستگاه لیزر فیبری متفاوت تر از سایر دستگاه هایی است که تا به حال دیده اید. در بیشتر موارد، مشتریان نمی توانند دستگاه را خودشان نصب و راه اندازی کنند. به همین خاطر پس از فروش به کمک فروشنده نیاز خواهند داشت. 

بیشتر تامین کنندگانی که این دستگاه ها را به فروش می رسانند، تنها خدمات آنلاین ۲۴ ساعته را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. برای سایر دستگاه ها، چنین خدماتی می تواند  مقرون به صرفه باشد اما در دستگاه های لیزری باید به دنبال شرکتی بگردید که مهندسان با تجربه ای دارد و می تواند خدمات پس از فروش بهتری ارائه کند. اگر می خواهید دستگاه شما به خوبی  کار کند باید این گزینه را مدنظر داشته باشید.

پرینتر فلزات و غیر فلزات
ماشین برش لیزری
فروش لیزر حکاکی