دستگاه لیزر حکاکی

آشنایی با دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه لیزر حکاکی

آشنایی با دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه حکاکی لیزر و نقش زنی روی پارچه جین

تنظیمات دستگاه حکاکی لیزری برای نقش زنی روی پارچه جین


برای نقش زنی بر روی پارچه های جین اردستگاه لیزر حکاکی کمک میگیرند. افراد تولید کننده  از لیزر حکاکی برای ایجاد نقوش استفاده می کنند. اما این کار ساده نیست. به طوری که  اگر نتوانید به درستی از آن استفاده کنید امکان سوختن پارچه وجود دارد. 

 برای یک حکاکی لیزری موفقیت آمیز بر روی پارچه جین  نکات مورد نظر را خواهیم گفت.

مرحله اول: ابتدا تکه ای از پارچه را به عنوان آزمایش بر روی بستر لیزر قرار دهید:

خوب اولین مرحله قرار دادن تکه ای از پارچه جین بر روی بستر لیزر است. ممکن است استفاده از آهنربا برای نگه داشتن پارچه به صورت ثابت نیاز باشد. شما می توانید آهنرباهایی که بر روی پارچه قرار گرفته است را در گوشه های شکل زیر مشاهده کنید. از آهنرباهایی استفاده کنید که نازک تر از ارتفاع لیزر هستند.  بعد از اینکه همه موارد را در جای خود قرار دادید، ارتفاع کانونی لیزر را تنظیم کنید. ما از تابع داده محور Z و دستگاه برای تنظیم استفاده می کنیم.

مرحله دوم:برای حکاکی لیزری و نقش زنی بر روی پارچه جین، Lasercut را بر روی ۵٫۳ تنظیم کنید:

با استفاده از گزینه Lasercut می توان ۱۶ تنظیم مختلف را برای رنگ های متفاوت انجام داد. ما از ۴ مستطیل استفاده کردیم و قدرت  هر کدام از حکاکی ها را برای هر چهار مستطیل تنطیم نمودیم.  چهار مستطیل خود را بکشید و سپس هر کدام از آنها را به تنهایی انتخاب کنید. در نهایت قدرت مناسب برای انجام حکاکی لیزری را انتخاب نمایید.

مرحله سوم:  حکاکی را به صورت آزمایشی انجام دهید و سپس تنظیمات  مناسب را به کار ببرید:

در مرحله قبل برای قدرت نقش زنی از ۱۰ ،۱۵ ، ۲۰ و ۲۵ درصد استفاده کردیم. شما می توانید تصاویر موجود را مشاهده کنید. قدرت ۱۰ درصد تغییرات قابل توجهی بر روی رنگ پارچه نداشت. بنابراین  تنظیمات مناسب برای پارچه ما بین ۱۰ الی ۲۰ درصد بود. به همین منظور آزمایش خود را تکرار کردیم تا به یک تنظیم قابل قبول دست یابیم.

مرحله چهارم: تنظیمات مناسب را به دست آورید و آن را  یادداشت نمایید:

حالا باید تنظیمات مناسب را به دست آورید.  برای اینکار قدرت های به کار رفته و تاثیر هر کدام بر روی رنگ پارچه را یادداشت کنید.

 پارچه های جین رنگ ها و وزن های مختلفی دارند. برخی از پارچه ها ممکن است رنگ بیشتری جذب کنند. این متغیرها تنظیمات مورد نیاز را تغییر خواهد داد اما این تنظیمات به یکدیگر نزدیک هستند. قبل از ایجاد حکاکی و نقش زنی بر روی محصولات پارچه ای، باید آزمایش هایی را برای به دست آوردن تنظیمات مناسب انجام دهید.

حکاکی با لیزر بر روی ژاکت جین

هدف از این پروژه ایجاد نقش بر روی ژاکت جین قدیمی بود. تصاویری که برای این حکاکی با لیزر و نقش زنی مورد استفاده قرار گرفته، پرینت شده است. برای انجام اینکار، طرح اولیه ساده سازی شد و یک فایل وکتور به دست آمد.

مرحله اول: آزمایش و بررسی

ابتدا باید تنظیمات لازم برای کاغذ و پارچه انجام شود. برای اینکار باید تکه ای از پارچه مورد نظر را بردارید و تنظیمات مختلف را بر روی آن تست کنید. به عنوان مثال، ما در این آموزش از تنظیمات  مختلف همچون قدرت  ۴۲ و سرعت ۱۰۰ برای نقش زنی بر روی پارچه استفاده کردیم.

مرحله دوم: ثابت کردن فایل بر روی پارچه

فایل وکتور ایجاد شده ۸ در ۱۰٫۲۵ اینچ بود. این فایل در مرکز پارچه قرار می گیرد و ثابت می گردد. اگرچه این روش زیاد با دقت بالایی انجام نمی شود اما برای انجام این عمل بسیار خوب است و مشکلی بوجود نخواهد آمد.

مرحله سوم: بارگذاری

برای قرار دادن پارچه در بستر لیزر، می توان از تکه های چوب استفاده کرد که کمی بزرگتر از تصویر قرار گرفته بر روی پارچه است. از آنجایی که پارچه های جین معمولا سنگین هستند به راحتی حرکت نخواهند کرد اما باز هم باید از تکه های چوب برای ثابت نگه داشتن آن استفاده نمود.

مرحله چهارم: حکاکی با لیزر و نقش زنی

تنظیمات مورد استفاده در این روش ، قدرت ۸۰ و سرعت  ۱۰۰ بود.  بعد از تثبیت پارچه، حکاکی با لیزر به خوبی انجام خواهد شد.

دستگاه لیزر حکاکی

آشنایی با دستگاه لیزر حکاکی

شرکت بین المللی پرسناژ افتخار دارد با معرفی محصولات خود در زمینه فروش دستگاه لیزر حکاکی و ماشین های برش لیزری  و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در خدمت شما عزیزان باشد. این شرکت در حال حاضر علاوه بر حضور موثر و قوی در عرصه فروش، خدمات پس از فروش و آموزش رایگان کارکرد با انواع ماشین های لیزر حکاکی  به ارائه خدمات تخصصی در رابطه با صنایع زیر بنایی و تامین کلیه ماشین های حکاکی لیزری  و تجهیزات مرتبط از مرحله شناسائی تا تامین و  نصب و راه اندازی آموزش و خدمات فنی مهندسی پس از فروش می پردازد. شرکت بین المللی پرسناژ با مشارکت فعال در اجرای پروژه های بزرگ تولیدی به تجهیز مجتمع های تولیدی صنعتی اقدام می نماید . این شرکت با برخورداری از تکنولوژی روز دنیا با کیفیت قابل توجه و قیمت های رقابتی از طریق همکاری باHans Yueming Laser  در خدمت رسانی به مشتریان داخلی و خارجی می باشد.

 ماشین های برش و حکاکی بر روی اجسام مختلف از کاغذ گرفته تا فلزات و در صنایع مختلف قابل استفاده می باشند. از آن جمله می توان به صنایع زیر اشاره کرد.

تبلیغات: ساخت تندیس ، طرح های گوناگون بر روی کاغذ و مقوا، ساخت انواع کارت های دعوت، اقلام تبلیغاتی شامل جاسوییچی ، خودکار، ساعت ، کارت ویزیت …

مصنوعات چرمی: کیف، کفش، دستکش، البسه چرمی، روکش مبلمان.

پوشاک: برش های ظریف در پارچه های گیپور، ‌اقلام تزیینی مانند رومیزی، پرده و حکاکی البسه به ویژه جین، حکاکی چهره بر روی پارچه.

چوب: در بسیاری از کشورها از لیرز برای حکاکی لیزری تصاویر و طراحی های ساده و پیچیده روی چوب جهت ساخت قاب های تزئینی، میز، مبلمان، درب و دکوراسیون استفاده می گردد . در ایران با توجه به هنرمندان و ساخت معرق و منبت کاری باعث گردیده تا توجه بیشتری به دستگاه حکاکی و برش لیزری گردد مخصوصاً اینکه شما در کارگاه خود اثری از خاک اره نمی بینید.

شیشه: اکثر افرادی که در زمینه طراحی و ساخت دکور کار می کنند به این نتیجه رسیده اند که لیزر می تواند تا حد بسیار زیادی نیازشان را بر آورده کند. لیزر قادر است نام و تصاویر و حتی لوگوهای خاص را حکاکی نموده و در کمترین زمان، زیبایی را در طرح بگنجاند.

قطعه سازان : از دیرباز بزرگترین مشکل قطعه سازان نداشتن آرم سازنده، شماره سریال و کد رهیابی و حتی تاریخ تولید می باشد. لیزر این امکان را برای شما فراهم می آورد که بر روی همه انواع اجناس  به وسیلهلیزرحکاکی به خوبی حکاکی کنید به گونه ای که طرح مورد نظر پاک نشود.

لوازم خانگی – اداری: تولید کنندگان با استفاده از  دستگاه لیزر می توانند جهت نمونه سازی مدل ها و یا آرم خود (که به صورت ثابت خواهد بود و به هیچ وجه پاک نخواهد شد) استفاده نمایند.

ماکت سازی: با تکنولوژی لیزر می توان زمان ساخت یک ماکت را به 90% زمان تولید کاهش داده و فقط به فکر مونتاژ و سرهم کردن ماکت باشید زیرا تمام برش ها را لیزر در کمترین زمان ممکن انجام داده و هیچ دغدغه ای نسبت به برش را نخواهید داشت.

معرفی دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه  لیزر حکاکی

پرسناژ شرکتی است که در زمینه عرضه دستگاه‌های حکاکی لیزری و همچنین ماشین حکاکی لیزر  با قابلیت حکاکی ظریف روی فلزات و غیرفلزات با سرعت بالا، خروجی مطلوب و راندمان بالا فعالیت می کند. دستگاه های حکاکی لیزر این شرکت در مدل های متنوع متناسب در دو دسته بندی کلی عرضه می شود. دسته بندی اولیه  به  صورت :ماشین حکاکی لیزری فلزات و دسته دوم باعنوان دستگاه لیزرحکاکی غیر فلزات می باشد. کاربردهای حکاکی لیزری به این صورت می باشد. حکاکی با لیزر یک روش بسیار عالی برای درج نشان و آرم خود روی محصول و در نتیجه اثرگذاری بیشتر روی مشتریان است. حکاکی با لیزر روی هر ماده و متریالی قابل اجرا است. این حکاکی میتواند بر روی انواع چوب، شیشه ، پارچه، کاغذ و مقوا و همچنین مواد گرانقیمت فلزی و غیر فلزی مثل طلا، یاقوت ، الماس … صورت گیرد.مدل های مختلف ماشین لیزر حکاکی پرسناژ شامل FLM , MUV , MC, MF و مدل های دیگری از دستگاه  حکاکی لیزری است که میتوانید از آن ها دیدن کنید و متناسب با بودجه و نیاز خود خرید خود را انجام دهید.